برگزاری اولین اجلاس استانی مدیران و معاونین مدارس علمیه خواهران استان هرمزگان در سال 1391
در تاریخ دوم اردیبهشت ماه سال جاری اولین اجلاس استانی مدیران و معاونین مدارس علمیه خواهران استان هرمزگان به میزبانی مدیریت حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان در بندرعباس برگزار شد . در این اجلاس که با هدف تعامل و همکاری هر چه بیشتر مدارس علمیه استان با یکدیگر و با مدیریت استانی برگزار شد مدیر محترم حوزه علمیه خواهران جناب حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده ، کلیه معاونین و کادر اداری مدیریت استانی ، مدیران و معاونین مدارس علمیه استان هرمزگان حضور داشتند .
جناب حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده در ابتدای جلسه ضمن خیر مقدم و تسلیت ایام فاطمیه (س) ، در خصوص حساسیت مسئولیت مدیران مدارس علمیه در جامعه اینچنین بیان فرمودند : ” همه ما سربازان امام زمان (عج ) هستیم و مسئولیت سنگینی بر عهده داریم . ما باید با عمل خود حرمت مدارس علمیه خواهران را نگه داریم . “ و در جایی دیگر عنوان نمودند : “ حرمت امامزاده را متولی آن باید نگه دارد . ما امروز باید حرمت حوزه های علمیه را پاس بداریم و البته با عملمون این کار را ثابت خواهیم کرد . “
دکتر عبادی زاده درخصوص برخی از بخشنامه های اساسی و ضوابط آموزشی ، فرهنگی و پژوهشی نکاتی را گوشزد نمودند و از مدیران مدارس درخواست کردند برای هر چه بهتر انجام دادن امور مربوط به مدرسه : ” عزم خود را جزم کنیم که انشاالله مدرسه را ارتقا بدهیم ، مدرسه را نظم دهیم ، ساماندهی کنیم و همه بخش ها را هماهنگ جلو ببریم . ”
بعد از سخنرانی مدیر حوزه علمیه ، جناب حجت الاسلام و المسلمین ارجمند - معاون اداری مالی و مدیر ساماندهی و نظارت حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان – ضمن تسلیت شهادت حضرت فاطمه الزهرا (س) و بیان سخنانی از مقام معظم رهبری در باب حوزه های علمیه ، چنین عنوان کردند : ” امسال را به عنوان سال شکوفایی هیئت های امنا نامگذاری می کنبم . “ و از مدیران خواستند ضمن تعامل و همکاری با موسسین محترم مدارس در خصوص برگزاری جلسات فصلی هیئت های امنا کوشا باشند .
در بخش دوم اجلاس مدیران متقاضی به بیان تجربیات خود در زمینه اداره مدرسه پرداختند و پاره ای از مشکلات خود را بیان نمودند .
در بخش سوم اجلاس ، کمیسیون های تخصصی توسط هر یک از معاونت های مدیریت استانی با حضور معاونین مدارس تشکیل شد در این جلسات تخصصي به بررسی مشکلات و نقاط قوت مدارس پرداخته شد .
در کمیسیون معاونت اداری مالی که با حضور مدیر ، معاون اداری مالی و امین مالی ( خانم اباذرپور ) مدیریت حوزه و مدیران و معاونین اداری مالی مدارس برگزار شد . به سوالات و مشکلات بیان شده توسط مدارس پاسخ داده و پاره ای از بخشنامه ها را گوشزد کردند و از معانین مدارس خواسته شد نسبت به ارسال گزارش های مالی خود کوشا باشند و گزارشات خود را در قالب کاربرگ های مشخص شده ارسال نمایند .
در کمیسیون معاونت آموزش که با حضور معاون آموزش حوزه سرکار خانم مهاجر و معاونین آموزش مدارس برگزار شد . نمودار معدل نیمسالی مدارس در سه نیمسال متوالی که از قبل تهیه شده بود در اختیار معاونین قرار داده و از ایشان در خصوص افت یا رشد آن توضیح خواسته شد . درخصوص سامانه های آموزش ، پذیرش توضیحاتی ارائه و به سوالات مدارس در این زمینه پاسخ داده شد .
در کمیسیون معاونت فرهنگی تربیتی که با حضور معاون فرهنگی تربیتی خانم عباسی و کارشناس فرهنگی خانم پیشدار و معاونین فرهنگی تربیتی مدارس برگزار شد . طبق فعالیت های فرهنگی تربیتی سال تحصیلی گذشته نموداري تهیه و در اختیار معاونین مدارس قرار گرفت و با نقاط ضعف و قوت خود پي بردند . کاربرگ گزارش نیمساله فعالیت های فرهنگی تربیتی مدارس مورد بررسی و تبیین قرار گرفت و در خصوص ارسال نامه ها نکاتی به معاونین مدارس تذکر داده شد . و مشکلات آنها را در این زمینه بررسی کردند .
در کمیسیون معاونت پژوهش که با حضور معاون پژوهش حوزه سرکار خانم کرمی و معاونین پژوهشی مدارس برگزار شد . آیین نامه و مراحل تدوین تحقیق پایانی شرح داده و از مدارس درخواست شد در خصوص معرفی اساتید راهنما واجد الشرایط دقت بیشتری را لحاظ نمایند .
پس از اتمام کمیسیون ها معاونین محترم حوزه علمیه نکات بحث شده در کمیسیون ها و انتظارات مدیریت استانی از مدارس علمیه را عنوان نمودند و از مدیران و معاونین مدارس خواستند نسبت به اجرایی کردن بخشنامه ها و آیین نامه ها کوشا باشند و پاسخ نامه ها را در کوتاه ترین زمان ممکن به مدیریت استانی ارسال نمایند .
پس از وقفه ای کوتاه جهت برگزاری نماز جماعت ، نهار و استراحت کارگاه آموزشی توجیهی مالی اداری ( سامانه و گزارش نویسی مالی ) و مکاتبات اداری توسط سرکار خانم اباذرپور مسئول دفتر ( دبیرخانه ) مدیریت حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان در بعد از ظهر همان روز برگزار شد . در این کارگاه ، کاربرگ های مربوط به تشکیل پرونده پرسنلی ، قراردادها و گزارش های مالی توضیح داده (شد) و جهت رفع مشکلات مربوط به مکاتبات ( نگارش و ویرایش ) و سامانه اتوماسیون اداری توضیحات جامعی به مدیران و کاربران مدارس ارائه شد . در پایان کارگاه نرم افزار سامانه مالی مدارس آموزش داده (شد) و به سوالات معاونین اداری مالی مدارس پاسخ گفته شد .